ERASMUS+
Strokovni center Logatec
CMEPIUS | ERASMUS+ | eTwinning | School Education GateWay | EPALE | SALTO |SIO | ERASMUS projekti SC Logatec | IKT orodja
Urednik spletne strani Mednarodno sodelovanje: Uroš Čadež
Marec, 2025
EVROPSKA HIŠA: “Zaključek projekta EPAS”
Maj, 2025
ERASMUS+ Sledenje na delovnem mestu “Centro Regional de Enseñanzas Integradas “Sagrado Corazón de Jesús”
Madrid, Španija (18. 5. 2025 – 22. 5. 2025)
V okviru ERASMUS+ projekta Sledenje na delovnem mestu smo obiskali sorodno institucijo Centro Regional de Enseñanzas Integradas “Sagrado Corazón de Jesús” v Španiji. Namen obiska je bil izmenjava izkušenj in dobrih praks pri delu z mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, zlasti tistimi, usmerjenimi s kazenskih sodišč.
V treh dneh sem imel priložnost obiskati štiri od sedmih institucij, ki skrbijo za umestitev mladostnikov v osemmilijonski regiji Madrid. Med obiskom sem se srečal s strokovnimi delavci, direktorji in mladostniki ter pridobil vpogled v:
- izvajanje vzgojnih ukrepov,
- organizacijo dela,
- časovno strukturo in dnevne rutine v teh ustanovah.
Izmenjava je bila izjemno koristna za nadaljnje izboljšanje naših strokovnih pristopov.
Maj, 2025
ERASMUS+ Delovna praksa dijakov
Cordoba, Španija (19. 5. 2025 – 30. 5. 2025)
Ravno kar v Cordobi. Več pa na spletni strani Utrip PUD 24 in 25
Bikoborba
Flamenco
Maj, 2025
ERASMUS+ Potrjen projekt 2025-2026 “Stres in izgorelost: Oviri na poti do uspeha”
Maj, 2025
ERASMUS+ Delovna praksa dijakov
Cordoba, Španija (19. 5. 2025 – 30. 5. 2025)
Nekaj utrinkov dijakov z delovne prakse v Cordobi. Več pa na spletni strani Utrip PUD 24 in 25
Potovanje:
Delovna praksa:
Ogledi:
V Cordobo prispel tudi drugi učitelj-spremljevalec Matej, Matjaž že na poti domov
Galerijo slik z delovne prakse v Cordobi si lahko ogledate v rubriki Utrip PUD 24 in 25
April, 2025
ERASMUS+ Izobraževalni seminar »Orodja za čustveno inteligenco v izobraževanju« Larnaca, Ciper (7. 4. 2025 – 11. 4. 2025)
Trening in izobraževanje je vodila psihologinja Arlette Shohmelian.
Od 6.4.2025 do 13.6.2025 sva se vzgojiteljici Anja in Barbara udeležili izobraževanja v okviru ERASMUS+, na Cipru.
Imeli sva priložnost obiskati zasebno mednarodno šolo, kjer sva spoznali sistem izobraževanja, raznolikost programa in projekte v katere je vključena šola. Naslednje dni sva imeli izobraževanje z naslovom Emotional Intelligence Tools in Education, kjer smo raziskovali svoje čustvene reakcije v stresnih situacijah, spoznavali potencialne sprožilce v delovnem okolju, samoregulacijske in sprostitvene tehnike, komunikacijske veščine in reševanje konfliktov.
Prisotno je bilo tudi igranje vlog ter spoznavanje o tem, kako v naših odzivih na določene situacije ostati prisoten, v stiku s samim seboj ter sproščen. Izkušnja nama je doprinesla veliko novega znanja, pozitivne naravnanosti in večje zavedanje lastnih občutkov.
Zapisali Anja Matjažič in Barbara Andrejašič
Zapisala Katarina Klobučar
Mentorici: Katarina Klobučar in Anja Matjažič
Februar, 2025
ERASMUS+ AKTIVNOSTI
Mesec februar 2025 je bil administrativno zelo zahteven mesec. Oddali smo zaključno poročilo ERASMUS+ projekta 2023/2024 v sklopu katerega smo opravili 11 mobilnosti (vse so opisane v spodnjih poročilih), hkrati pa smo bili izbrani za dodatno preverjanje pravilnosti izvajanja projekta, kar je sledilo še nekaj dodatnega administrativnega dela.
Do 19. februarja 2025 je bil tudi končni rok za prijavo novega ERASMUS+ projekta, na katerega smo se prijavili. Naslov projekta je “Stres in izgorelost: Oviri na poti do uspeha”. Projekt smo prijavili, ker želimo izboljšati kakovost našega dela z mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami (ČVM) ter odpraviti ovire, ki jih pri tem srečujemo. Naš glavni cilj je dodatno opolnomočenje učiteljev in vzgojiteljev, da bomo bolje prepoznavali in se odzivali na potrebe mladostnikov, zmanjšali stres in izgorelost, hkrati ustvarili varnejše in podporno učno okolje ter zagotovili trajnostne spremembe v našem delu, ki bodo koristile tako mladostnikom kot zaposlenim. V okviru projekta smo načrtovali 6 mobilnosti v okviru strokovnega izobraževanja, 3 mobilnosti sledenja na delovnem mestu, 4 pripravljalne obiske, 2 mobilnosti za dijake za opravljanje delovne prakse v tujini z dvema učiteljema spremljevalcema.
V sklopu projekta 2024/2025 “Izobraževanje v mednarodnem okolju in delovna praksa dijakov z manj priložnostmi” z mesecem aprilom planiramo dve mobilnosti – izobraževanje na temo “Emotional Intelligence Tools in Education”, ki bo potekalo na Cipru, v maju sledi aktivnost sledenja na delovnem mestu na šoli Centro Regional de Enseñanzas Integradas “Sagrado Corazón de Jesús” v Madridu in štiri mobilnosti v povezavi z delovno prakso dijakov (2 dijaka in 2 dva učitelja spremljevalca), ki jo načrtujemo v Španiji (še ne dogovorjeno).
Februar, 2025
EVROPSKA HIŠA: Srečanje z evropskimi poslanci
V petek 14.2.2025 se je Stanovanjska skupina Gorenji Logatec, SC Logatec udeležila razprave na kateri sta bila prisotna evropska poslanca Zala Tomašič in Marjan Šarec ter direktor Stanovanjskega sklada RS mag. Črtomir Remec. Tema srečanja je bila: Če bi jaz odločal/-a o stanovanjski problematiki bi… Sprva so spregovorili o problematiki pridobitve stanovanja, sistemu, za tem pa so besedo predali še dijakom, ki so podali predloge za reševanje problematike. Za tem so komentarje na predloge podali še poslanci.
Mladostnik Dejan Milojčić je zastopal naš Strokovni center Logatec in povedal naslednje:
Osredotočili smo se na problematiko stanovanj, saj so cene postale visoke in si jih glede na vse stroške mnogi težko privoščijo. Davki od oddajanja nepremičnin bi morali biti nižji, saj bi lahko s tem bil tudi najem nepremičnin nižji. Predlagamo investicijo vlade v obsežnejše projekte gradnje stanovanj in s tem cene, ki bi bile čim bolj ugodne za delovni razred prebivalstva, kateri brez bančnega kredita nimajo na voljo izbire nakupa prostora, ki naj bi bila osnovna pravica vsakega človeka. Glede oddajanja oziroma najema, predlagamo določbo fiksnih cen mesečne najemnine stanovanj, ter oddajanje polno opremljenih stanovanj, saj delno opremljena prinesejo le dodatne stroške. Dobrodošla bi bila izgradnja novih ustanov v javnem sektorju, ki bi pomagale pri odplačevanju kreditov z manjšimi odplačili kot pri bankah. Ideja bi bila takojšnje prvo polovično odplačilo stanovanja, preostali znesek bi plačevali po obrokih. Ljudje, ki si že danes težko privoščijo najem bi morali dobiti socialno pomoč, posebno pozornost bi pri tem namenili mladim družinam, socialno ekonomsko ogroženim skupinam in vsem, ki so na pragu revščine. Že sedaj je stanovanjska problematika zaskrbljujoča, zato si težko predstavljamo, kako bomo shajali v prihodnosti, saj so življenjski stroški vse bolj visoki.
Bila je nova, prijetna izkušnja, ki je doprinesla k dodatnim informacijam o stanovanjski problematiki, poleg tega pa krepila veščine javnega nastopanja.
Zapisala Anja Matjažič
Mentorici: Katarina Klobučar in Anja Matjažič
Januar, 2025
Trajnostni razvoj
V okviru ERASMUS+ projektov Strokovni center Logatec spodbuja trajnostni razvoj. Svetovna komisija za okolje in razvoj (WCED) trajnostni razvoj opredeljuje kot “razvoj, ki zadovoljuje trenutne potrebe, ne da bi pri tem ogrožal zadovoljevanje potreb prihodnjih generacij.” V času, ko postaja družba vedno bolj ozaveščena o učinku, ki ga imamo ljudje in organizacije na okolje, si tudi mnoge organizacije prizadevajo za bolj trajnostno prihodnost z delovanjem na več področjih svojega poslovanja. Trajnostni razvoj sestavljajo trije stebri: okoljski, družbeni in ekonomski. Več o trajnostnem razvoju.
Boj proti klimatskim spremembam, ki jih povzročajo emisije toplogrednih plinov, je strateška prioriteta Evropske skupnosti. Postavljene strategije in sprejeta zakonodaja spodbujajo države in regije k vzpostavitvi lastnih strategij za zmanjševanje emisij. Ogljični odtis je skupna količina emisij toplogrednih plinov, ki so posledica aktivnosti, posameznika, organizacije, dogodka ali proizvoda, izražena v ekvivalentu ogljikovega dioksida (CO2).
Cilji trajnostnega razvoja: https://unis.unvienna.org/unis/sl/topics/sustainable_development_goals.html
November, 2024
MOVIT – »ON/OFF« usposabljanje; Bratislava (27. 11. – 30. 11. 2024)
November, 2024
MOVIT – Udeležba na usposabljanju »Mladinske izmenjave v mladinskem programu Erasmus+ na Finskem« – »Get into Youth Exchanges for ALL – Finland«
V organizaciji in izvedbi SALTO-YOUTH (Support, Advanced Learning and Training Opportunities for Youth), ki deluje v okviru programov Erasmus+ Mladi in Evropske solidarnostne enote se je Teja Per kot prijaviteljica, udeležila usposabljanja, ki je potekalo v terminu od 18. do 22. novembra 2024 v kraju Espoo na Finskem (https://www.salto-youth.net/tools/european-training-calendar/training/get-into-youth-exchanges-for-all-finland.12475/).
Projekt podpira in sofinancira MOVIT, Zavod za razvoj mobilnosti mladih, Slovenija. Usposabljanje je namenjeno začetnikom v programu Erasmus+ Mladi na področju organizacije mednarodnega mladinskega projekta s svojo ciljno skupino mladih iz prikrajšanih okolij (npr. s socialnimi, ekonomskimi, izobraževalnimi, geografskimi, kulturnimi, zdravstvenimi in invalidskimi izzivi).
Kaj sploh so mladinske izmenjave? So različni programi, namenjeni mladim, ki omogočajo mednarodno povezovanje, spoznavanje različnih kultur in pridobivanje novih znanj ter veščin. Organizirajo se v okviru programa Erasmus+ in temeljijo na neformalnem učenju skozi aktivnosti, kot so delavnice, debatni krožki, športne aktivnosti, kulturne prireditve in skupinsko delo. Glavni cilji mladinskih izmenjav so:
- Medkulturno učenje: Povezovanje mladih iz različnih držav z namenom spoznavanja različnih kultur, običajev in vrednot.
- Razvoj veščin: Krepitev mehkih veščin, kot so timsko delo, komunikacija, reševanje problemov in organizacijske sposobnosti.
- Spodbujanje vključevanja: Omogočanje vključevanja mladih z manj priložnostmi in ustvarjanje prostora za enakopravno sodelovanje.
- Motivacija za aktivno državljanstvo: Ozaveščanje o družbenih vprašanjih in spodbujanje k aktivnemu vključevanju v skupnost.
In kako običajno poteka mladinska izmenjava?
- Organizacija: Skupine mladih iz različnih držav sodelujejo pri skupni temi, ki je vnaprej določena (npr. okolje, šport, umetnost).
- Gostitelj: Ena država gostuje dogodek, udeleženci pa prihajajo iz partnerskih držav.
- Aktivnosti: Program obsega interaktivne delavnice, praktične naloge, kulturne večere in skupne projekte, ki jih pripravijo in izvedejo mladi sami.
- Trajanje: Izmenjave običajno trajajo od 5 do 21 dni.
Mladinske izmenjave ne samo da ponujajo dragocene izkušnje, temveč mladim pomagajo graditi samozavest, širiti obzorja in ustvarjati dolgotrajna prijateljstva po svetu. Na omenjenem usposabljanju je bilo 25 udeležencev, zastopanih je bilo 22 različnih držav, kar je ponudilo edinstveno priložnost za medkulturno povezovanje, izmenjavo idej in spoznavanje različnih pogledov. Udeleženci smo imeli možnost navezati nova poznanstva, izkusiti raznolike tradicije ter razširiti svoja obzorja skozi dialog in sodelovanje. Omenjeno usposabljanje je ponujalo konkretne primere, kaj vse je mogoče doseči, kako se učinkovito povezati z drugimi inkluzivnimi mladinskimi organizacijami ter kakšna sredstva so na voljo za projekte, usmerjene v vključevanje mladih. Program je bil zasnovan tako, da udeležence vodi korak za korakom skozi celoten proces – od idejne zasnove projekta, pridobivanja virov in partnerjev, do končne izvedbe. Na ta način omogoča poglobljeno razumevanje procesov in spodbuja razvoj kompetenc za uspešno načrtovanje in izvedbo inkluzivnih projektov. V okviru usposabljanja smo morali pripraviti pilotni projekt, ki smo ga javno predstavili, nato pa so ga strokovnjaki ocenili. Proces je vključeval podrobno načrtovanje, predstavitev naših zamisli ter prejem povratnih informacij, kar nam je omogočilo izboljšanje projekta in pridobivanje dragocenih izkušenj. Ogledali smo si tudi mladinski center v mestu Helsinki, kjer so nam na konkretnem primeru predstavili njihov primer mladinske izmenjave s partnerji iz Italije.
V okviru predpriprave na projekt smo povprašali mladostnike, katere aktivnosti jih najbolj zanimajo. Vsi sodelujoči so izrazili največje zanimanje za športne dejavnosti, kot so gokart, košarka, karting in podobno. Prav zaradi teh povratnih informacij s strani mladostnikov, kar je ključno pri pripravi projektov za mlade, smo med usposabljanjem navezali stike s predstavniki s Francije in Švedske, s katerimi smo razpravljali o možnostih za izvedbo projekta v prihodnosti. To sodelovanje odpira vrata k mednarodnemu povezovanju in omogoča mladim dostop do raznolikih športnih aktivnosti.
Udeležba na mednarodnem usposabljanju je ponudila enkratno priložnost za osebni in strokovni razvoj, širjenje obzorij ter vzpostavljanje novih mednarodnih povezav. Udeleženci smo imeli možnost pridobiti dragocena znanja, izmenjati izkušnje z ostalimi udeleženci iz različnih držav in se vključiti v medkulturni dialog. Poleg tega je usposabljanje omogočilo vpogled v dobre prakse ter spodbudilo ustvarjalnost in inovativnost pri načrtovanju projektov, namenjenih mladim. Bilo je tudi veliko zabave, saj smo imeli priložnost izkusiti finsko tradicijo, kot so savnanje in druge kulturne in glasbene običaje kot npr. karaoke.
Vse skupaj je potekalo na idilični lokaciji v gozdu ob jezeru, kjer nas je obkrožalo obilje na novo zapadlega snega, kar je ustvarilo pravljično in predbožično vzdušje. Takšno okolje je dodatno prispevalo k sproščenemu vzdušju in še tesnejšemu povezovanju med udeleženci.
November, 2024
Pripravljalni obisk Cordoba, Španija (17. 11. 2024 – 21. 11. 2024)
Namen obiska je bil raziskati možnosti sodelovanja na področju poklicnega izobraževanja, to je praktičnega usposabljanja na delovnem mestu in dela s čustvenimi in vedenjskimi motnjami dijakov.
Prvi dan smo obiskali poklicni šoli, ki izobražuje karoseriste in ličarje. Ogledali smo si prostore šole, se pogovorili z učitelji in dijaki ter razpravljali o možnostih sodelovanja. Drugi dan smo obiskali potencialna podjetja, kjer bi lahko naši dijaki opravljali desetdnevno praktično usposabljanje. Ogledali smo si podjetja, se pogovorili z zaposlenimi in dogovorili podrobnosti o morebitnem sodelovanju.
Zadnji dan smo namenili kulturnim znamenitostim mesta.
Pripravljalnega obiska se je udeležil ravnatelj Borut Marolt.
November, 2024
Izobraževalni seminar »Orodja za čustveno inteligenco v izobraževanju« Larnaca, Ciper (18. 11. 2024 – 22. 11. 2024)
Trening in izobraževanje je vodila psihologinja Arlette Shohmelian.
“Orodja za čustveno inteligenco v izobraževanju” je praktičen in interaktiven tečaj, zasnovan tako, da udeležence opremi z dragocenimi strategijami in veščinami, ki se uporabljajo v različnih poklicnih okoljih. Osredotoča se na tehnike samoregulacije, komunikacijske strategije in veščine reševanja konfliktov, ki zagotavljajo univerzalna orodja za posameznike v različnih panogah. Udeleženci smo pridobili vpogled v spodbujanje pozitivnega in harmoničnega delovnega okolja, kar bo izboljšalo našo sposobnost odzivanja v zahtevnih situacijah z odpornostjo in strokovnostjo. V intenzivnem izobraževalnem času smo preko praktičnih primerov predelali področja:
- samozavedanja in identifikacije sprožilcev;
- prepoznavanje potencialnih izzivov v razredu/na delu;
- dejavnosti samoocenjevanja pri prepoznavanju sprožilcev;
- nezdravih mehanizmov obvladovanja in nezdravih reakcij in navad;
- zdravih in konstruktivnih odzivih;
- obvladovanja pretiranih reakcij;
- duševne trdnosti in čustvene regulacije;
- osebne izbire in osebne odgovornosti;
- korakov, ki omogočajo da v odzivih na situacije ostanemo nad črto.
- scenarijev delovanja pod ali nad črto;
- igranje vlog;
- komunikacije in reševanje konfliktov v praksi.
Predavanje/trening je bilo dragocena izkušnja, ki mi bo pri delu v veliko podporo. Moja ocena seminarja maksimalna.
Povzetek pripravila Karmen Mattias Klemen, univ. dipl. soc. del., mag. org.
Oktober, 2024
EVROPSKA HIŠA: Povzetek dogajanja v zvezi s programom EPAS – The European Parliament Ambassador School Programme
V naši stanovanjski skupini Gorenji Logatec smo letos začeli z izvajanjem programa Šola ambasadorka evropskega parlamenta. Z mladostniki smo si že ogledali nekatere priporočene vsebine za spoznavanje delovanja Evropske unije na spletu. Dne, 2. 10. 2024 smo s pomočjo skupinskega računalnika na spletu pregledali spletno stran Kotiček za učenje, kjer smo se na zanimiv in neposreden način seznanili z nekaterimi zakoni, ki usmerjajo naše vsakdanje življenje, kot je npr. nakupovanje v trgovini z živili.
Ugotovili smo, da obstajajo predpisi za različne oblike gojenja kokoši – kokoši so nas seveda zanimale, ker imamo trije v skupini (vključno z vzgojiteljico) doma kokoši. Veseli smo, da lahko jemo domača jajca, saj je rejenje kokoši v majhnih kletkah, ki so v EU še dovoljene, po našem mnenju še vedno premalo prijazno do kokoši in posledično so tudi jajca manj okusna. Pri nas se je novejša zakonodaja uveljavila z letom 2012. Seznanili smo se z oznakami na kokošjih jajcih, ki se jih kupuje v vseh trgovinah EU in morajo biti natisnjene, saj je kupca potrebno seznaniti z izvorom in kvaliteto kupljenih živil, v našem primeru jajc.
Vzeli smo kar jajce iz hladilnika in ga takoj pogledali, če ima natisnjeno oznako – ima!
Tako smo odkrili, da je dobro imeti preverjena živila na polici, a še najboljše je imeti svoje kure in svoja domača jajca!! Vendar, če za to nimaš možnosti, je oznaka za način reje kokoši nadvse dobrodošla in tako ima vsak možnost izbire. Izbiro pa je dobro imeti, kajne!?
Zapisala: Katarina Klobučar, koordinatorica za sodelovanje s Hišo EU
Oktober, 2024
EVROPSKA HIŠA: SEMINAR ZA MENTORJE PROGRAMA ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA 2004/05
Letos smo se v Stanovanjski skupini Gorenji Logatec odločili sodelovati v izobraževalnem programu EPAS, ki se organizira v okviru Pisarne Evropskega parlamenta v Sloveniji in HIŠE EU, ki se nahaja v Ljubljani na Dunajski cesti 20. Kratica EPAS pomeni European Parliament Ambassador School programme. Namen tega programa je ozaveščati mlade o pomenu obstoja Evropske unije in z njo povezanih idej, kot so parlamentarna demokracija, pravni sistem, aktivno državljanstvo itn.
Program EPAS so organizatorji zasnovali na mladim razumljiv in dostopen način, saj s ponudbo različnih metod posredovanja vsebin povezanih z Evropsko unijo, kot so kvizi, igre vlog, konkretni podatki o geografskih lastnostih Unije itn. omogočajo nam mentorjem, da mladim približamo idejo Evropske unije. Na ta način jim omogočimo, da si sami ustvarijo mnenje o Evropski uniji in njenemu delovanju. Dejstvo namreč je, da smo kot Država Slovenija že od 1. maja 2004 polnopravna članica Unije.
Organizatorji so program otvorili s seminarjem za mentorje, kateri je bil več kot polovico že izveden. Uvodni del je potekal preko spleta, praktični del pa v Hiši EU. Uvodni del seminarja je potekal že v četrtek, 10. oktobra 2024, med 15:00 in 17:00, na spletni platformi Teams. Namenjen je bil spoznavanju, predstavitvi letošnjega programa in izmenjavi dobrih praks, koristnih informacij in nasvetov. Tekom šolskega leta dijaki pod vodstvom mentorja oz. mentorjev opravijo obvezne aktivnosti programa (proučitev EU vsebin, postavitev informacijske točke, organizacija dogodka/aktivnosti ob dnevu Evrope in sodelovanje na družbenih omrežjih) in si tako prislužijo naziv dijak/-inja ambasadorka Evropskega parlamenta. V mesecu maju in juniju poteka evalvacija šol, čemur sledi druženje na zaključnem dogodku programa EPAS, na katerem bomo podelili priznanja sodelujočim šolam, dijakom in učiteljem ter nagrade najboljšim. Najboljše šole bodo v šolskem letu 2025/26 odpotovale v Strasbourg na simulacijo Evropskega parlamenta Evrošola.
Praktični del seminarja je potekal v dveh terminih, udeležili smo se ga v četrtek, 17. oktobra, od 9.00 do 16.00 v Hiši EU.
Program praktičnega dela:
9:00 Prihod in registracija (do 9.30)
9:05 Nagovor vodje Pisarne Evropskega parlamenta ge. Anite Tušar
9:10 Uvodne besede koordinatorja programa EPAS g. Jana Štruklja, Pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji
9:15 Evropa na dlani: Pristopi k poučevanju evropskih vsebin v učilnici Izzivi in priložnosti pri umeščanju evropskih vsebin v pouk.
10:15 Evropski navdihi: Izmenjava dobrih praks
10:45 Odmor
11:00 Moderiran pogovor z evropskim poslancem Matjažem Nemcem
11: 30 EU v praksi: Kreativno poučevanje evropskih vsebin Maja Mezeg, IPM Inštitut za politični menedžment Kako v šolah približati evropske vsebine na ustvarjalen način? Spoznali boste interaktivna izobraževalna gradiva, aktivnosti Hiše Evropske unije ter spletno simulacijo Evropskega parlamenta, ki učencem in učenkam omogoča, da skozi igro vlog postanejo evropski poslanci in poslanke.
12:00 Plenarno predavanje: Sodobni izzivi Evropske unije Faris Kočan, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani
13:00 Kosilo
14:00 Pomen medijske pismenosti za aktivno državljanstvo Saša Petejan, Zavod Časoris
14:40 Doživi Evropo v Hiši EU Informatorji Hiše Evropske unije
15:40 Družbena omrežja od E do U Nika Žagar, IPM Komunikacije
Vtisi s seminarja so pozitivni, saj je bila ideja Evropske unije predstavljena jasno in konkretno ter tudi kritično in nenazadnje tudi v pogovoru z aktualnim evropskim poslancem Matjažem Nemcem.
Gospod Matjaž je delil z nami svojo vizijo delovanja Unije in opisal trenutno situacijo v samem Parlamentu EU. Nakazal je, da so razmere zahtevne in nas spodbudil, da še bolj zavzeto širimo idejo Unije, zaradi katere je bila pravzaprav ustanovljena – za zagotavljanje miru in upoštevanja človekovih pravic. Ne smemo pozabiti, da segajo začetki ustanavljanja v leta po drugi svetovni vojni, ko je bilo zavedanje o širjenju navedenih idej zelo močno, zdaj pa se vse bolj zdi, da je takšno zavedanje ponovno na preizkušnji.
Poleg tega je bilo predavanje profesorja s Fakultete za družbene vede nadvse zanimivo in kritično do samega delovanja Unije v praksi, ki kdaj sega tudi na področje političnih interesov. Analiziral je vidik širjenja Evropske unije na Balkan. Predaval je doc. dr. Faris Kočan.
Dobili smo koknkretne povezave do gradiv, ki jih lahko uporabimo za seznanjanje naših mladostnikov, ki se bodo vključili v program. Lahko si jih pogledate na naslednjih povezavah:
https://learning-corner.learning.europa.eu/index_sl
https://youth.europarl.europa.eu/sl/more-information/ambassador-school/active-lessons.html
Predstavitev spletne strani Časoris nam je pokazala, kako pomembna je medijska pismenost in prepoznavanje lažnih novic ali informacij, ki vedno bolj krožijo po spletu. Stran je seveda namenjena predvsem otrokom in mladim, saj je učenje uporabe spleta postalo eno izmed najpomembnejših v današnjem času.
Na seminarju smo si mentorji med seboj izmenjali izkušnje in si tako pomagali pri nadaljnji izvedbi programa z našimi mladostniki.
Kot zaključek celotnega seminarja bo še predstavitev delovanja Evropskega parlamenta, dne 14. novembra, in sicer preko spleta.
Zapisala: Katarina Klobučar
Oktober, 2024
Sledenje na delovnem mestu Kopenhagen, Danska (KA 122 projekt SCL)
Od 1. 10. do 6. 10. 2024 smo se v okviru Erasmus+ Borut Marolt, ravnatelj, Teja Per, učiteljica in koordinatorka za razvoj projektov mobilnosti za mlade ter Mojca Lapi, svetovalna delavka, v okviru Erasmus+ udeležili Job shadowing v Kobenhavnu na Danskem. Job shadowing, znan kot sledenje na delovnem mestu, predstavlja edinstveno priložnost v okviru programa Erasmus+, kjer lahko udeleženci nekaj časa preživijo v gostujoči organizaciji ali šoli v tujini z namenom pridobivanja novih znanj in izkušenj. S tem načinom spremljanja dela na partnerskih institucijah se udeleženci učijo najboljših praks, pridobijo nove ideje in vpoglede skozi opazovanje ter interakcijo z vrstniki, strokovnjaki ali drugimi praktiki v njihovem vsakdanjem delu.
Med obiskom gostujoče šole FGU (Forberedende Grunduddannelse) v Kobenhavnu na Danskem, smo udeleženci lahko opazovali vsakodnevne aktivnosti, ki vključujejo izvajanje pouka določenih predmetnih področij, organizacijo dela šolskega vodstva ter sodelovanje z drugimi strokovnimi sodelavci. Prav tako smo se seznanili s kurikularnim sistemom in delovnimi procesi v šolskem sistemu gostujoče države Danske. Takšna izmenjava znanj in praks bo lahko zelo pozitivno vplivala na izboljšanje učinkovitosti izvajanja delovnih procesov v naši domači ustanovi ter pripomogla k implementaciji novih idej in pristopov v izobraževalni proces.
Torek, 1. 10. je bil namenjen našemu potovanju na Dansko. Ga. Maja Hedin, Erasmus+ koordinatorka na gostujoči šoli je pripravila tri-dnevni program sledenja na delovnem mestu. Prvi dan, v sredo 2. 10., smo obiskali sorodno šolo in sicer TEC Hvidovre. TEC Hvidovre je del izobraževalne ustanove TEC (Technical Education Copenhagen), ki ponuja poklicna in tehnična izobraževanja v Kobenhavnu. TEC se osredotoča na široko paleto poklicnih usposabljanj, vključno z avtomobilskim, elektro in gradbenim sektorjem, pa tudi na področjih, kot so IT, mediji in storitve. Na TEC Hvidovre in drugih kampusih v okviru TEC-a poskrbijo za dijake s čustvenimi in vedenjskimi težavami z različnimi pristopi in z nudenjem podpore. Šolski svetovalci delajo z dijaki, da jim pomagajo prepoznati izzive in razviti strategije za soočanje z njimi. Za dijake, ki imajo specifične izobraževalne potrebe zaradi čustvenih ali vedenjskih težav, je na voljo prilagojeno učenje. To lahko vključuje prilagojen učni načrt, dodatno pomoč ali prilagoditve pri ocenjevanju. TEC pogosto uporablja mentorstvo, kjer dijakom dodelijo mentorja, ki jih spremlja skozi izobraževalni proces. Mentorji pomagajo ne samo pri akademskih izzivih, temveč tudi pri osebnostni rasti in reševanju težav. Šola spodbuja varno in vključujoče okolje, kjer se dijaki počutijo sprejete, ne glede na njihove izzive. Pouk in vzdušje so zasnovani tako, da pomagajo dijakom razvijati socialne in emocionalne veščine.
Kot že omenjeno, je Erasmus+ Job shadowing potekal v sodelovanju s šolo FGU (Forberedende Grunduddannelse), ki predstavlja del danskega izobraževalnega sistema in se osredotoča na pripravljalno izobraževanje mladih med 16. in 25. letom starosti, ki potrebujejo dodatno podporo pred nadaljevanjem šolanja ali vstopom na trg dela. Cilj je izboljšati osnovne veščine ter jih pripraviti za poklicno ali srednješolsko izobraževanje. V četrtek, 3. 10. smo si ogledali eno izmed šol in sicer FGU Valby. Šola nudi programe, ki so zasnovani za dijake, ki potrebujejo dodatno podporo in pripravo za vstop na višje izobraževalne programe ali v poklicno življenje. Programi so zelo prilagojeni posameznim potrebam.
Njihovo izobraževanje je razdeljeno na tri področja in sicer:
- AGU – osredotoča se na osnovno splošno izobraževanje, ki vključuje predmete, kot so matematika, danski jezik in druge akademske vsebine, potrebne za nadaljnje izobraževanje.
- PGU – ponuja praktično izobraževanje, kjer dijaki pridobijo delovne veščine, ki jim pomagajo pridobiti izkušnje v delovnem okolju.
- EGU – osredotoča se na poklicno izobraževanje in usposabljanje, kar mladim omogoča, da razvijejo praktične veščine za določen poklic.
Dijakom je na voljo močna podpora, vključno z mentorji, svetovalci in posebnimi programi, ki so namenjeni tistim z dodatnimi potrebami, bodisi zaradi socialnih, čustvenih ali akademskih izzivov. FGU Hovedstaden Valby je namenjena mladim, ki morda niso našli svojega prostora v tradicionalnem šolskem sistemu in iščejo podporo, ki jim bo pomagala doseči osebni in akademski uspeh.
V petek, 4. 10. smo si ogledali še eno izmed šol FGU in sicer FGU Hovedstaden Vesterbro v Kobenhavnu. Programi so prilagojeni potrebam posameznikov. Dijaki imajo možnost izbire različnih učnih poti, od teoretičnih do praktičnih, odvisno od njihovih interesov in poklicnih ciljev. FGU šole na splošno poudarjajo praktično učenje in pridobivanje delovnih izkušenj, kar dijakom omogoča neposreden stik z realnim delovnim okoljem. Tako lahko razvijajo specifične poklicne spretnosti, ki jim pomagajo pri nadaljnjem usposabljanju ali zaposlovanju. Dijakom na FGU Vesterbro je na voljo tudi psihološka in socialna podpora, kar je pomembno za mlade, ki se soočajo s čustvenimi ali vedenjskimi težavami. Šola se trudi ustvariti vključujoče okolje, kjer se vsak posameznik počuti podprt in slišan. Omenjena šola je odlična izbira za mlade, ki potrebujejo fleksibilno in podporno okolje za pripravo na prihodnost, ne glede na to, ali si želijo nadaljevati šolanje ali se usmeriti v poklic.
Preostali čas smo namenili ogledovanju znamenitosti Kobenhavna, obiskali smo tudi Švedsko mesto Mälmo. V nedeljo 6.10. smo se vrnili v Slovenijo, polni novih izkušenj, vtisov in novih idej za njihovo implementacijo v naš izobraževalni proces.
Zapisala: Teja Per
Oktober, 2024
Udeležili smo se seminarja za pogodbenike projektov ERASMUS+ 2024 za splošno šolsko ter poklicno in strokovno izobraževanje (VET), ki je bil v Bohinjski Bistrici v ECO hotelu. Seminar je potekal od 3. do 4. oktobra 2024.
Glavni namen dogodka je bil pripraviti pogodbenike na kakovostno izvajanje projektov Erasmus+, čas smo si pa vzeli tudi za razjasnitev pogodbenih obveznosti, morebitnih dilem in za mreženje z ostalimi pogodbeniki.
Avgust, 2024
MOVIT – »Mladinske izmenjave v mladinskem programu Erasmus+ na Finskem«
Uspešno smo se prijavili na usposabljanje z naslovom »Get into Youth Exchanges for ALL – Finland«
v organizaciji in izvedbi SALTO-YOUTH (Support, Advanced Learning and Training Opportunities for Youth), ki deluje v okviru programov Erasmus+ Mladi in Evropske solidarnostne enote. Izobraževanje bo potekalo v terminu od 18. do 22. novembra 2024 v kraju Espoo na Finskem. Projekt podpira in sofinancira MOVIT, Zavod za razvoj mobilnosti mladih, Slovenija.
Izobraževanje je namenjeno začetnikom v programu Erasmus+ Mladi na področju organizacije mednarodnega mladinskega projekta s svojo ciljno skupino. V treh dneh usposabljanja bomo izvedeli katere so možnosti, ki jih mladinske izmenjave Erasmus+ ponujajo mladim iz prikrajšanih okolij (npr. s socialnimi, ekonomskimi, izobraževalnimi, geografskimi, kulturnimi, zdravstvenimi in invalidskimi izzivi). Omenjeno izobraževanje ponuja konkretne primere, kaj vse je mogoče, kako se lahko povezati z drugimi inkluzivnimi mladinskimi organizacijami, kakšna sredstva so na voljo posebej za projekte vključevanja mladih. Izobraževanje vodi korak za korakom skozi celoten proces.
Na izobraževanje se je prijavila in bila izbrana Teja Per, učiteljica in koordinatorka projektov za razvoj mobilnosti mladih.
Avgust, 2024
“ERASMUS+ aktivnosti na SCL”
29. 8. 2024 smo v okviru strokovnega zbora SCL, izvedli predavanje »Predstavitev ERASMUS+ aktivnosti na SCL«. Predstavili smo dosedanje delo, posamezne aktivnosti, prihajajoče mobilnosti in izvedli kratko anketo.
Vsebina predavanja in rezultati ankete so predstavljeni v spodnjih dokumentih:
Junij, 2024
“Praktično usposabljanje dijakov na Portugalskem – PUD“
0d 7. 6 do 14. 6. 2024 sta se dijaka A.M. in T. G. v okviru izobraževalnega programa PTP in AK udeležila praktičnega usposabljanja pri delodajalcu (PUD) v mestu Braga na Portugalskem.
Planirana delovna praksa je bila za 14 dni, vključno z dnevi potovanja. Samo delovno prakso smo zaradi nepredvidenih situacij skrajšali na 7 dni. Dijaka sta bila ves teden prisotna na delovni praksi v podjetju, ki opravlja kleparska in ličarska dela. Ker sta dijaka pridobila skozi naše izobraževanje zelo veliko znanja, sta lahko zelo uspešno opravila PUD. Komunikacija v tujem jeziku jima ni predstavljala nikakršnega problema. Dodobra sta spoznala mesto Braga, obiskala tudi glavno mesto Portugalske – Lisbono, Fatimo in Porto.
V okviru te dejavnosti sta tako opravila mobilnost dijaka A.M. in T. G. in učitelja Marjan Lukan in Uroš Čadež.
Maj, 2024
31. 5. 2024 smo se udeležili web seminarja s CMEPIUSom – koordinatorko našega projekta, o spremljanje projekta, ki je del pogodbene obveznost SC. Pogovarjali smo se načelu vključevanja in raznolikosti, beleženju učnih izidov, o dosedanjih rezultatih projekta, vnosih v BM, in izpostavili smo dobre prakse oziroma na kaj smo ponosni.
Sestanka se je udeležil ERASMUS koordinator, Uroš Čadež
Maj, 2024
Maj, 2024
V mesecu februarju 2024 smo se prijavili na razpis projekta Erasmus+ KA122-VET 2024 z delovnim naslovom “New traineeships and work placements for students with fewer opportunities” oz. “Nove prakse in delovna praksa za dijake z manj priložnostmi”. Na samem razpisu smo bili uspešni in pridobili sredstva za projekt, ki bo potekal v šolskem letu 2024 in vse do konca leta 2025.
V okviru projekta smo pripravili tri različne mednarodne aktivnosti in sicer:
- PARTNERSTVA ZA SODELOVANJE Erasmus+, KA1– sodelovanje s poklicno strokovno šolo na Finskem, ki izvaja program poklicnega strokovnega izobraževanja dijakov s ČVM (sledenje na delovnem mestu). Naš cilj je izmenjava dobrih praks in vpeljava le teh v naše delo (načrtovane 4 mobilnosti).
S pridobljenimi sredstvi bomo omogočili najmanj 11 novi mednarodnih mobilnosti.
Maj, 2024
“Predstavitev ERASMUS+ projektov na SCL”
23. 4. 2024 smo na OŠ Janka Modra, Dol pri Ljubljani, predstavili ERASMUS+ aktivnosti Strokovnega centra Logatec. Poleg predstavitve naših aktivnostih smo podali tudi usmeritve, kako se lahko na najhitrejši način gostujoča šola vključi v prve mednarodne projekte.
Maj, 2024
MOVIT – “Introduction training for newcomers to Youth Exchanges – BiTriMulti“
Prijavili smo se na usposabljanje z naslovom Introduction training for newcomers to Youth Exchanges – BiTriMulti (https://www.salto-youth.net/tools/european-training-calendar/training/introduction-training-for-newcomers-to-youth-exchanges-bitrimulti.12327/) v organizaciji in izvedbi SALTO-YOUTH (Support, Advanced Learning and Training Opportunities for Youth), ki deluje v okviru programov Erasmus+ Mladi in Evropske solidarnostne enote. Projekt podpira in sofinancira MOVIT, Zavod za razvoj mobilnosti mladih, Slovenija.
- Zagotoviti uvod v program Erasmus+ za mlade, s poudarkom na vrsti projekta, imenovani Mladinske izmenjave
-
Pokazati, kako se lahko mladi sami vključijo v načrtovanje in vodenje takšnih projektov
-
Ponuditi individualno in skupinsko učno izkušnjo skozi simuliran proces vzpostavitve projekta mladinske izmenjave
-
Razviti potrebno znanje, spretnosti in odnose za organizacijo mladinske izmenjave, ki temelji na praksi neformalnega učenja, načelih in standardih kakovosti mladinskih programov EU
-
Omogočiti udeležencem, da razmišljajo o svojem učenju z uporabo Youthpass – strategije o priznavanju neformalnega učenja na mladinskem področju.
-
Ponuditi priložnost za srečanje z možnimi partnerskimi skupinami in navezovanje stikov v drugih državah
Maj, 2024
MOVIT – “Discover EU za enake priložnosti”
Prijavili smo se na kratek online dogodek Discover EU za enake priložnosti, ki ga organizira MOVIT, Zavod za razvoj mobilnosti mladih. Dogodek je primeren za organizacije, ki delamo z mladimi z manj priložnostmi, starimi 17 ali 18 let. Predstavitev ukrepa Discover EU bo imela poseben poudarkom na omogočanju priložnosti za potovanje mladim z manj priložnostmi. Spletni predstavitvi dogodek v spletnem okolju MS Teams bo potekali v ponedeljek 27. 5. 2024, 14:00 uri.
Maj, 2024
MOVIT – “Ugriznimo v mladinske izmenjave”
April, 2024
“Non-Formal Education Teaching Methods and Strategies” Tenerifi, Španija
Od 21. 4. 2024 do 27. 4. 2024 smo se udeležili 6. dnevega izobraževanja v Puertu de la Cruz, Španija, v okviru projekta Nove prakse in delovna praksa za dijake z manj priložnostmi (New traineeships and work placements for students with fewer opportunities), Project 2023-1-SI01-KA122-VET z naslovom “Non-Formal Education Teaching Methods and Strategies” s strani izvajalca izobraževanja Erasmus Learning Academy.
Pri učenju in preprečevanju zgodnjega opuščanja šolanja se je razmišljalo onkraj zidanih sten tradicionalne učilnice. Na evropski ravni se vse bolj krepi trend vrednotenja neformalnega in priložnostnega učenja ter močan poudarek na vključevanju neformalnih metod dela v tradicionalne izobraževalne poti. Na seminarju smo odkrili razlike med posameznimi vrstami učenja in nove trende, kako motivirati in podpreti zahtevne učence, predvsem pa vadili in osvojili konkretne neformalne dejavnosti, metode dela in orodja, ki jih bomo lahko dan po seminarju uporabili v svojem razredu.
Namen seminarja je bil seznaniti udeležence z možnostmi, ki jih ponuja nastajajoči trend vključevanja neformalnih metod dela v formalne izobraževalne poti. Splošni cilj tega tečaja je spodbujati odličnost v izobraževanju z opremljanjem učiteljev in vodij šol s potrebnim znanjem in kompetencami za učinkovito uporabo neformalnih metod dela v šolskem okolju.
Na tem tečaju smo udeleženci pridobili sledeča znanja:
– spoznali razlike med formalnim, neformalnim in priložnostnim izobraževanjem in neformalnim učenjem ter osnovna načela neformalnega izobraževanja,
– se spoznali z nastajajočimi se trendi vključevanja neformalnih delovnih metod v formalno izobraževanje,
– prakticirali in dopolnili svoje znanje s konkretnimi neformalnimi dejavnostmi, delovnimi metodami in orodji, ki jih je mogoče prenesti v prakso;
– izmenjali najboljše prakse in izkušenje z udeleženci seminarja,
– izvedli mreženje z učitelji, ki delujejo na področju izobraževanja v Evropi.
Seminarja se je udeležil Uroš Čadež.
April, 2024
“Non Formal Learning– The Golden Door for an Innovative Future for Schools” Barcelona, Španija
Od 4. 4. 2024 do 9. 4. 2024 smo se udeležili 5. dnevega usposabljanja v Barceloni v Španiji z naslovom Neformalno učenje – zlata vrata za inovativno prihodnost šol (Non Formal Learning– The Golden Door for an Innovative Future for Schools) s strani izvajalca izobraževanja New Horizons Malta (URL: https://www.newhorizonsmt.com/). Usposabljanje je potekalo v okviru projekta IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE V TUJINI Erasmus+, KA1 Projekti mobilnosti za osebje.
Cilj usposabljanja je spodbujati odličnost in inovativnost v izobraževanju z opremljanjem učiteljev in izobraževalnega osebja z osnovnim znanjem in veščinami za vključitev neformalnih učnih metod in dejavnosti v naše izobraževalne programe. Program usposabljanja je zasnovan na podlagi številčnih učnih modulov. Moduli so pokrivali naslednje teme kot so mreženje in medkulturno povezovanje, različni načini predstavitve samega sebe in svoje institucije, neformalno učenje za razvoj kreativnosti med učenci, motivacija, pomen inkluzivnega izobraževanja, ključne kompetence in spretnosti za 21. stoletje, reševanje konfliktov in razlike med skupino in timom.
V sklopu usposabljanja je potekal tudi tematski obisk šole oziroma centra neformalnega izobraževanja, in sicer obisk Leanguage School v Barceloni, kjer imajo kot eno izmed zanimivosti neformalnega in izkustvenega učenja tematske mesece, znotraj katerih predelajo posamezno tematiko izobraževanja in se ji v celoti posvetijo tudi z obiskom različnih dogodkov, izdelava različnih izdelkov na izbrano temo ter učenje jezika na prostem, preko katerega poteka učenje jezika na prostem, na ulici, v parku, v restavraciji in podobno. V sklopu usposabljanja je potekalo tudi izobraževanje na prostem v prijetnem okolju parka Parc de la Ciutadella, kjer je potekala predstavitev posameznih držav preko kulture, izmenjave dobrot, izmenjava spominkov s pomočjo tombole, petje pesmi, ples, narodna noša, zastave, promocijski material države in druge oblik predstavitve npr. kviz, plakati.
Program seminarja NON FORMAL LEARNING– THE GOLDEN DOOR FOR AN INNOVATIVE FUTURE FOR SCHOOLS (URL: https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/non-formal-learning-golden-door-innovative-future-schools)
Udeleženka usposabljanja je bila Teja Per, ki se je iz usposabljanja vrnila navdušena, polna lepih vtisov. Usposabljanje so se udeležili posamezniki iz Romunije, Italije, Litve in Grčije. Cilj udeležbe je bil tudi poiskati sorodne partnerske institucije, vendar jih žal na usposabljanju ni bilo, so se pa spletli dobro partnerski in prijateljski odnosi in morebitne možnosti povezovanja preko njihovih znancev. Usposabljanje je bilo resnično zelo poučno in bi bilo potrebno v naše šole vnesti več tovrstnih vsebin, načinov in metod neformalnega poučevanja učencev, zato v veliko meri spodbujamo udeležbo na usposabljanju Neformalno učenje – zlata vrata za inovativno prihodnost šol s strani izvajalca izobraževanja New Horizons Malta.
Teja Per
Februar, 2024
“Engaging VET institution with a majority of learners with fewer opportunities in Erasmus+ mobility”
V mesecu februarju 2024 smo se prijavili na kontaktni seminar TCA (Erasmus+ Transnational Cooperation Activities) “Engaging VET institution with a majority of learners with fewer opportunities in Erasmus+ mobility”, ki bo potekal od 27. do 30. maja 2024, v Kopenhagnu na Danskem.
Naša prijava ni bila uspešna. Ker je seminar namenjen šolskim centrom, ki se ukvarjajo z dijaki z manj priložnostmi in s ČVM, bi bilo za nas vsekakor zelo pozitivno, če bi bili na seminar izbrani (delitev dobrih praks, spoznavanje z morebitnimi partnerji …). Nosilka seminarja, ki bo predstavila delo z dijaki z manj priložnostmi, je Danska produkcijska šola FGU, katero pa bomo v okviru našega E+ projekta v oktobru 2024 obiskali.
Februar, 2024
Prijavili smo se na razpis Aktivnosti udejstvovanja mladih za projekt The basics of entrepreneurship for young people, ključna aktivnost KA154-YOU.
V okviru projekta Aktivnosti udejstvovanja mladih želimo izvajati aktivnosti neformalnega izobraževanja in usposabljanja mladih z manj priložnosti na področju začetkov podjetništva. Izmed nabora ciljev mladih želimo v našem projektu zasledovati cilj kakovostnega neformalneg učenja podjetništva. Naš glavni cilj je konkretizacija prvih korakov v samostojno podjetništvo. Preko različnih aktivnosti želimo, da mladi spoznajo osnove podjetništva in da se spoznajo z vsemi koraki, ki so potrebni za realizacijo – od poslovne ideje do same prodaje izdelka oziroma storitve.
Podrobnosti o MOVIT aktivnostih.
Koordinatorica projekta je Teja Per, sokoordinator Uroš Čadež
Februar, 2024
Prijavili smo se na razpis Erasmus+ KA122-VET 2024. V okviru projekta smo pripravili tri različne mednarodne aktivnosti in sicer:
- PARTNERSTVA ZA SODELOVANJE Erasmus+, KA1– sodelovanje s poklicno strokovno šolo na Finskem, ki izvaja program poklicnega strokovnega izobraževanja dijakov s ČVM (sledenje na delovnem mestu). Naš cilj je izmenjava dobrih praks in vpeljava le teh v naše delo.
Februar, 2024
Udeležili smo se webseminarja Zavoda za razvoj mobilnosti mladih – MOVIT, saj se nameravamo v tem šolskem letu prijavite še na projekt ključnih ukrepov KA154-YOU, ki spodbuja mlade k aktivnem preživljanju prostega časa. Na seminarju sta bila Teja Per in Uroš Čadež.
November, 2023
“Jaz in moje delo ter timsko delo” Višnja Gora, Slovenija
V okviru PROGRAMA študijske skupine Društva specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije smo, 15. 11. 2023, v Višnji Gori, izvedli predavanje “PREDSTAVITEV PROGRAMOV ERASMUS+” in predstavili dobro prakso mednarodnega sodelovanja SC Logatec.
Gradivo seminarja:
“Predstavitev programov ERASMUS+ in dobra praksa”
Navodila za dodelitev točk Ereasmus 2021-2027_sep23
Rezultati izvedene ankete na seminarju:
November, 2023
“Inclusion across Europe” Beograd, Srbija
V sredo 15. 11. sem ob 20h prišel v Hotel Envoy v Beogradu. Naslednjega dne smo po registraciji udeležencev, začeli s programom seminarja Inclusion across Europe. Po uvodnem govoru koordinatorjev programa, sta besedo dobila Stevan Nestorov z ministrstva za izobraževanje ter Milena Jovanović iz fondacije Tempus, ki sta govorila o strategiji izvajanja inkluzije v Srbiji.
Nato so predstavniki nacionalne agencije iz Romunije, predstavili glavne aktivnosti strategije inkluzije, ki jo izvajajo v tej državi. Po premoru za kavo, so sledile predstavitve dobrih praks, in sicer, treh primerov iz Srbije in enega iz Romunije. Po kosilu smo imeli delavnico, na kateri smo razpravljali in oblikovali potencialni KA1 projekt na temo inkluzije, katerega smo potem tudi predstavili. Temu je sledil turistični ogled mesta ter skupna večerja, tekom katere smo imeli priložnost medsebojnega spoznavanja v bolj neformalnem vzdušju. Naslednjega dne smo imeli plenarno razpravo na temo, Inkluzija v Erasmus+ programu – primeri uspešno premaganih izzivov, na kateri so sodelovali štirje predstavniki iz Srbije in eden iz Romunije. Po premoru za kavo smo imeli delavnico, na kateri smo razpravljali in oblikovali potencialni KA2 projekt na temo inkluzije, katerega smo potem tudi predstavili. Po kosilu in zadnjem neformalnem druženju je sledil zaključek seminarja, na katerem smo se posvetili razmisleku o inkluziji ter izmenjali svoje vtise.
Dejan Hristić
November, 2023
“Inclusion across Europe” Beograd, Srbija
V mesecu oktobru 2023 smo se prijavili na kontaktni seminar TCA (Erasmus+ Transnational Cooperation Activities) “Inclusion across Europe”, ki bo potekal od 16. 11. do 17. 11. 2023, v Beogradu, Srbija.
Naša prijava je bila uspešna, tako da se bomo skupaj s predstavniki Ekonomske šola in Gimnazije Radovljica, Osnovne šole Tržič ter našega SC Logatec udeležili dvodnevnega seminarja. Seminarja se bo udeležil Dejan Hristić, vzgojitelj in psiholog SC Logatec.
Vsebinsko je seminar namenjen iskanju mednarodnih partnerjev s področja inkluzije v različnih izobraževalnih programih. Predstavljene bodo dobre prakse s področja inkluzije v Romuniji in v Srbiji, vzpostavila se bo razprava o možnih projektih KA2 na temo vključevanja in morebitna njihova zasnova.
Program seminarja: “Inclusion across Europe”
September, 2023
eTwinning seminar “Focusing on innovation in VET”
Po registraciji, v četrtek popoldne, je bilo predavanje Sergia Banderasa Education&Innovation o odličnem sodelovanju TechParka v Malagi s tamkajšnjo strokovno šolo. Skupaj razvijajo videoigrice in razno vizualno zabavo. Študenti se tam učijo na projektih podjetja in so po končanem šolanju 95% zaposljivi. V učenje poskušajo vključiti čim več prakse. Nato sta bila predstavljena dva primera dobre prakse. Prvi primer Eve Marie Bastidas je bilo razumevanj zgodovine preko sedanjosti, ki je bil zame zanimiv pogled. Drugi primer, Marie Isabel Vile, je bil o sodelovanju dveh projektnih šol, ki poteka v angleščini z namenom, da učenci izboljšajo samozavest, komunikacijsko kompetenco (tehnične in poslovne angleščine).
Nato je sledilo predavanje Alejandra Florentina Lopaza o sinergiji Erasmusa in eTwinninga.
Večer smo zaključili s medsebojnim spoznavanjem v družabni igri “sobe pobega” in skupno večerjo. Ob spoznavanju kolegov iz drugih evropskih držav, navezovanju novih stikov, je potekalo prijatno večerno druženje.
Naslednje dopoldne so se bile različne delavnice, kjer smo aktivno sodelovali v treh: VET eTwinnig projekti, eSafety in Gamification and IT tools. Slednja mi je bila najbolj zanimiva. Guillermo Medrano je na atraktiven način predstavil izdelke svojih učencev. Preko QR kod smo vstopili v različne interaktivne sobe in nadaljevali le, če smo pravilno rešili dane naloge. Zanimiva je bila tudi prezentacija, ko smo mobilni telefon približali QR kodi in so se na zaslonu telefona pojavile gibljive 3D oblike.
Po kosilu je sledilo predavanje Sonie Ruiz o prednostih in kakovosti eTwinninga. Predstavila je dodane vrednosti mreženja in povezovanja med različnimi šolami, načini dela.
Sledilo je projektno delo, kjer smo predstavili svoje zamisli za projekte in si iskali projektne partnerje.
Večer se je zaključil z vodenim ogledom mestnega jedra Madrid in večerja v eni od restavracij.
V soboto dopoldan smo nadaljevali s projektnim delom mreženja. Priključila sem se romunski skupini z naslovom projekta ECO design, ki se mi je zdel najbolj primeren za vključitev naših dijakov. Po predstavitvi projektnih skupin smo zgodaj popoldan zaključili s seminarjem.
Saša Kosten
September, 2023
eTwinning seminar “Focusing on innovation in VET”
V mesecu septembru 2023 smo se prijavili na razpis eTwinning seminar “Focusing on innovation in VET”. Na razpisu smo bili izbrani, tako, da se bo seminarja udeležila profesorica Saša Kosten. Seminar bo potekal od 26. do 29. oktobra 2023 v Madridu, v Španiji.
Vsebinsko seminar zajema povezovanje z učitelji iz vse Evrope, izmenjave idej in najboljših praks. Ključni cilj seminarja je začeti skupni projekt eTwinning in se skozi projekt seznaniti z merili kakovosti. Nastali projekt bo potekal izključno na eTtwinning platformi in ne bo dodatno financiran.
Program seminarja: “Focusing on innovation in VET”
Avgust, 2023
Udeležili smo se seminarja za pogodbenike projektov Erasmus+ KICK-OFF SREČANJE 2023 za poklicno in strokovno izobraževanje (VET), ki je bil v Termah Snovik v Kamniku. Seminar je potekal od 28. do 29. avgusta 2023.
Glavni namen dogodka je bil pripraviti pogodbenike na kakovostno izvajanje projektov Erasmus+, čas smo si pa vzeli tudi za razjasnitev pogodbenih obveznosti, morebitnih dilem in za mreženje z ostalimi pogodbeniki.
Julij, 2023
Oddaja zaključnega poročila KA122-SCH
05. 07. 2023 smo se udeležili web seminarja za neakreditirane organizacije z naslovom Oddaja končnega poročila projekta za KA122-sch.
Vsebina seminarja: priprava zaključnega poročila ob končanju projekta KA122. Seminarja se je udeležil Uroš Čadež.
Maj, 2023
Povzetek eTwinning seminarja “Being Creative in eTwinning through Innovation and Education” – Inovacije v sekundarnem izobraževanju, ki je potekal med 18. in 20. majem 2023 v Bratislavi na Slovaškem.
Delo na seminarju je potekalo zelo interaktivno, udeleženci smo poslušali nekaj predavanj v zvezi z namenom eTwinning projektov, načini povezovanja in sodelovanja med strokovnimi delavci v Evropi z namenom ustvarjanja eTwinning projekta in primeri dobrih praks, uspešnih eTwinning projektov. Po predavanjih smo imeli udeleženci veliko možnosti za povezovanje in mreženje z aktivnostmi za prebijanje ledu, aktivnostmi med seminarjem in opravljanjem nalog po mestu, ter druženjem med odmori za kavo ter pri obrokih. Spoznali smo tudi nekaj ICT orodij kot na primer Canva, spoznali orodja za ustvarjanje digitalne knjige in lastnega avatarja, za pomoč pri ustvarjanju novih eTwinning projektov, kateri bodo pri ustvarjanju projekta zelo koristni.
Moj splošen vtis obiska seminarja je zelo dober, organizacija in vsebina seminarja sta mi bila všeč, spoznala sem veliko učiteljev z vse Evrope s podobnim mišljenjem glede vključenosti mladih v mednarodne projekte, seminar je bil zanimiv in v prihodnje bi se z veseljem udeležila še kakega podobnega seminarja.
Tjaša Furlan
Maj, 2023
Razpis ERASMUS+ 2023
CMEPIUS je objavil sklepe z rezultati letošnjega prvega razpisnega roka za projekte mobilnosti Erasmus+ KA122-VET. Na razpis se je prijavil tudi naš zavod, ki je bil v celotni prijavi uspešen, saj smo pridobili nepovratna sredstva za vse tri prijavljene aktivnosti:
- PARTNERSTVA ZA SODELOVANJE Erasmus+, KA1– sodelovanje s produkcijsko šolo na Danskem (sledenje na delovnem mestu), kjer je naš cilj je pridobiti znanja s področja organizacije produkcijske šole na treh temeljnih delovnih področji – vodstva, poučevanja in vzgoje. Ta znanja nam bodo postavljala temelje za morebitno ustanovitev produkcijskega oddelka v okviru naše ustanove.
S sredstvi, ki smo jih pridobili, bomo omogočili skupaj 9 mobilnosti od tega prvič tudi 2 mobilnosti za dijake.
Marec, 2023
V mesecu februarju 2023 smo se prijavili na letni razpis ERASMUS+, kjer smo prijavili kar tri aktivnost in sicer:
- PARTNERSTVA ZA SODELOVANJE Erasmus+, KA1 – sodelovanje s produkcijsko šolo na Danskem (sledenje na delovnem mestu), kjer je naš cilj je pridobiti znanja s področja organizacije produkcijske šole na treh temeljnih delovnih področji – vodstva, poučevanja in vzgoje. Ta znanja nam bodo postavljala temelje za morebitno ustanovitev produkcijskega oddelka v okviru naše ustanove.
Glede razpisov, ki so priložnostni, smo in bomo preko šolskega leta aktivni pri prijavah na:
Vključeni in aktivni smo tudi v dveh mednarodnih eTwinning projektih, ki sta opisana na povezavi ERASMUS projekti ZVIL
Od januarja 2022, ko smo se prvič prijavili na razpis ERASMUS+ projekt, smo tako izvedli že 5 mobilnosti. Ena mobilnost, ki je že potrjena, pa se bo izvedla v mesecu maju 2023.
Februar, 2023
eTwinning seminar “Being Creative in eTwinning through Innovation and Education”
Uspešno smo se prijavili na seminarj eTwinning “Being Creative in eTwinning through Innovation and Education”, ki bo potekal med 18. in 20. majem 2023 v Bratislavi na Slovaškem. Seminarja se bo udeležila psihologinja Tjaša Furlan.
Vsebinsko seminar zajema povezovanje z učitelji iz vse Evrope, izmenjave idej in najboljših praks. Ključni cilj seminarja je začeti skupni projekt eTwinning in se skozi projekt seznaniti z merili kakovosti. Nastali projekt bo potekal izključno na eTtwinning platformi.
Program seminarja: “Being Creative in eTwinning through Innovation and Education”
Februar, 2023
Erasmus+ Project Management and Educational visits VET
V mesecu februarju smo se udeležili izobraževanja Erasmus + Project Management and Educational visits VET, ki je potekal v Reykjeviku, Islandija, od 12. do 18. februarja 2023.
Kratko poročilo o udeležbi:
Program seminarja je bil izveden po priloženi časovnici. Rdeča nit programa je bila, kako uspešno pripraviti projekt E+ za prijavo na razpis nacionalne agencije CMEPIUS v različni ključnih ukrepih:
– KA1, kjer lahko institucije pridobijo sredstva za mobilnost posameznikov (učeči se in osebje lahko odidejo na usposabljanje, prakso, sledenje na delovnem mestu, izmenjavo na partnersko institucijo v drugo državo) in
– KA2, kjer lahko institucije pridobijo sredstva za izvedbo mednarodnih projektov različnega obsega.
V okviru izobraževalnega seminarja smo obiskali tudi štiri različne islandske šole, ki izvajajo poklicno izobraževanje iz različnih področij (med njimi tudi poklicno šolo, ki izobražuje avtokaroseriste) ter imeli tudi štiri organizirane izlete, kot je strokovno voden ogled mesta Reykjavik, obisk muzeja Perlam, ogled naravnih znamenitosti Golden Ringa (islandski slapovi in gejzirji, farmo islandskih konji …) in obisk Blue Lagune – termalnih vrelcev.
Ves čas seminarja so potekala neformalna druženja, preko katerih smo se udeleženci spoznali in med seboj izmenjali izkušnje ter kontakte za nadaljnje sodelovanje. Seminar je bil organiziran strokovno in bil dobro voden s strani gostiteljice.
Z ogledom poklicnih izobraževalnih ustanov (VET) institucij smo dobili tudi bolj konkretni vpogled v izobraževalni sistem Islandije.
Seminarja sta se udeležila Matjaž Lazar, učitelj praktičnega pouka in Uroš Čadež, Erasmus+ koordinator in učitelj strokovno teoretičnih predmetov.
Januar, 2023
Projekt KA1, za prijavitelje za neakreditirane organizacije KA122-VET
30. 01. 2023 smo se udeležili web seminarja za prijavitelje Erasmus+ K1, za neakreditirane organizacije KA122-VET.
Vsebina seminarja: predstavitev razpisa Erasmus+ KA1 (cilji programa, prednostne naloge, pravila prijavljanja, finančna pravila, učinki).
Januar, 2023
“Promoting VET Excellence through Skills Competitions” Espoo, Finska
Prijavili smo se na kontaktni seminar TCA“Promoting VET Excellence through Skills Competitions”, ki bo potekal med 8. in 11. majem 2023 v Espoo na Finskem. Pri prijavi nismo bili uspešni, smo pa v čakalni vrsti, v kolikor kdo od prijaviteljev odpove sodelovanje.
Seminar je namenjen koordinatorjem začetnikom E+, ki se še vključujejo v mednarodno sodelovanje in pripravljajo prve mednarodne projekte. Vsebinsko je seminar namenjen iskanju mednarodnih partnerjev s področja poklicnega izobraževanja, predstavitvi Finskega poklicnega izobraževanja ter predstavitvi delovanja poklicnih šolskih centrov. Istočasno s seminarjem bo potekalo tudi nacionalno tekmovanje dijakov v pridobljenem poklicnem znanju s posameznih področji.
Program seminarja: “Promoting VET Excellence through Skills Competitions”
Januar, 2023
Projekt KA210, za prijavitelje Manjša partnerstva na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja
27. 01. 2023 smo se udeležili web seminarja za prijavitelje Erasmus+ KA210 – Manjša partnerstva na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Vsebina seminarja: predstavitev razpisa Erasmus+ za sodelovalna partnerstvaKA210 (cilji programa, prednostne naloge, pravila prijavljanja, finančna pravila, učinki).
Januar, 2023
Projekt KA220, za prijavitelje Izobraževanja odraslih in poklicnega in strokovnega izobraževanja
19. 01. 2023 smo se udeležili spletnega seminarja za prijavitelje projektov KA220, za področje izobraževanja odraslih in poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Vsebina seminarja: predstavitev razpisa Erasmus+ za sodelovalna partnerstva KA220 (cilji programa na področju izobraževanja odraslih in poklicnega in strokovnega izobraževanja, prednostne naloge, pravila prijavljanja, finančna pravila, učinki).
Oktober, 2022
Erasmus+ za računovodje
27. 10. 2022 smo se udeležili web seminarja za računovodje (ERASMUS+ izmenjave). V imenu zavoda se ga je udeležila računovodkinja Klavdija Pivk.
September, 2022
eTwinning seminar »Rural Teachers from Mediterranean Countries together at the European School Education Platform«
Konec septembra, od 26. do 28. 9., se je profesorica, Simona Predanič, udeležila eTwinning seminarja »Rural Teachers from Mediterranean Countries together at the European School Education Platform«, ki je potekal v Albaniji, v obmorskem mestu Golem (Durres). Namen seminarja je bil udeležencem predstaviti uporabo ESEP platforme (European School Education Platform), spoznavanje potencialnih partnerjev za sodelovanje v mednarodnih projektih eTwinning in predstavitev projektnih idej.
Na srečanju je skupina učiteljev iz Slovenije (Simona Predanič), Španije (Jose Luis García de Diego), Hrvaške (Josip Cvitanović) in Azerbajdžana (Gulay Majidli) zasnovala nov mednarodni eTwinning projekt z naslovom Warm Up Your Brain, s katerim želijo vzpodbuditi mladostnike (udeležence projekta) k razmisleku o tem, kako s svojimi aktivnostmi in razmišljanjem vplivajo na svoje duševno zdravje in funkcioniranje tako pri pouku kot izven učilnice.
September, 2022
Udeležili smo se Seminarja za pogodbenike projektov Erasmus+ splošno šolsko izobraževanje, ki je bil v Grand Hotelu Sava v Rogaški Slatini, od četrtka, 15. 9., do petka, 16. 9. 2022.
Glavni namen dogodka je bil pripraviti pogodbenike na kakovostno izvajanje projektov Erasmus+, čas smo si pa vzeli tudi za razjasnitev pogodbenih obveznosti, morebitnih dilem in za mreženje z ostalimi pogodbeniki.
Udeležba na dogodku je bila brezplačna, za organizacijo in rezervacijo namestitve in prehrane je poskrbel CMEPIUS. Ker nas CEMEPIUS spodbuja k trajnostnemu načinu izvajanja aktivnosti, smo ponudil prevoz kolegom iz Ljubljane, tako da smo na pot odšli trije udeleženci z enim vozilom.
Avgust, 2022
Contact Seminar – learn about Small Scale Partnerships
Prijavili smo se na kontaktni seminar Contact Seminar – learn about Small Scale Partnerships, ki bo potekal med 7. 11. in 8. 11. 2022 na Danskem v Kopenhagnu.
Kontaktni seminar je namenjen novincem v programu, ki imajo zelo malo predznanja o programu Erasmus+. Cilj je pomagati udeležencem pri vzpostavitvi stikov za bodoče mednarodno sodelovanje. Na seminarju bodo imeli udeleženci možnost mreženja in razvijanja potencialnih projektnih idej. Na seminar je prijavljen ravnatelj Borut Marolt.
Več o seminarju: Contact Seminar – learn about Small Scale Partnerships
Avgust, 2022
eTwinning seminar »Rural Teachers from Mediterranean Countries together at European School Education Platform«
Prijavili smo se na seminar eTwinning »Rural Teachers from Mediterranean Countries together at European School Education Platform«, ki bo med 26. in 28. 9. 2022 potekal v mestu Drač, Albanija. Prijava je bila iz nacionalne agencije CMEPIUS že odobrena. seminarja se bo udeležila Simona Predanič.
Vsebinsko seminar zajema osnove in vse možnosti uporabe portala eTwininng ter postavitev mednarodnega projekta med udeleženci seminarja, ki bo potekal izključno na eTwinning platformi.
Program seminarja: Rural Teachers from Mediterranean Countries …
Avgust, 2022
Vključevanje mladostnikov z manj priložnostmi v projekte Erasmus+ (26. avgusta od 13. do 15. ure prek spleta)
Prijavili smo se na spletni seminar Vključevanje mladostnikov z manj priložnostmi v projekte Erasmus+. Na CMEPIUS-u so v pomoč pri vključevanju zasnovali serijo dogodkov, s katerimi bodo predstavili različne vidike vključujočih praks, ki nastajajo v okviru programa Erasmus+. Kaj zahteva priprava takšnih mobilnosti in kako najti motivacijo za njeno izvedbo? Kakšne so pogoste ovire na tej poti in kako najti pogum, da jih premagamo? Na prvem dogodku, ki bo potekal 26. avgusta od 13. do 15. ure prek spleta, bomo iskali odgovore na ta vprašanja skozi izbrani primer dobre prakse. Na seminarju je sodeloval Uroš Čadež.
Junij, 2022
First Step First
V mesecu juniju smo se prjavili na kontaktni seminar First Step First, ki bo potekal v Bukarešti v Romuniji od 29. 8. do 2. 9. 2022.
Cilj seminarja je seznanitev in vzpostavitev prvih korakov za sodelovanje v projektih E+. Razpisni dokument organizatorja First Step First.
Rezultati razpisa so, da smo na rezervni listi zaradi omejenega števila prostih mest na TCA seminarju. V kolikor bo katera od prijavljenih ustanov odstopila od udeležbe, se bomo lahko udeležili seminarja. Na seminar je bila prijavljena Nataša Hegeduš.
Junij, 2022
Guidance and the promotion of VET
V mesecu juniju smo se udeležili kontaktnega seminarja Guidance and the promotion of VET, ki je potekal v Kopenhagnu na Danskem od 13. do 15. junija 2022.
Prvi dan je bila kratka predstavitev vsakega sodelujočega, sledila je predstavitev danskega izobraževalnega sistema s poudarkom na poklicnem izobraževanju. Ker je veliko pomanjkanje interesa za vpis na VET programe, so nam predstavili, kakšne promocije izvajajo, da bi rekrutirali čim več dijakov v poklicne programe. Drugi dan je bil ogled dveh različnih poklicnih šol in centra, ki usmerja in pomaga osnovnošolcem in tudi starejšim, da se gleda na njihove želje, pravilno usmerijo. Tretji dan so nam predstavili aktivnosti, katere izvajajo, da bi v VET poklice privabili več deklet. Na koncu je sledila evalvacija, katero smo naredil skupaj vsi udeleženci po metodi DELPHI. Ves čas seminarja, v času odmorov in obrokov, so potekala neformalna druženja, preko katerih smo se udeleženci spoznali in med seboj izmenjali izkušnje ter kontakte za nadaljnje sodelovanje.
Seminar je bil organiziran na zelo visokem organizacijskem in strokovnem nivoju in odlično voden s strani danskih organizatorjev. Z ogledom VET institucij smo dobili še bolj konkretni vpogled v izobraževalni sistem Danske. K predstavitvi izobraževalnega sistema so vključili tudi dijake iz različni področji poklicnega izobraževanja – VET ambasadorje, kar je vsem podanim informacijam dodalo dodano vrednost. Doprinos vseh udeležencev je bil ravno tako na visokem nivoju, saj smo bili konstruktivni, delali vzporednice z našimi sistemi in konstruktivno sodelovali v diskusijah. Tudi prosti čas, ki ga je bilo, mimogrede, zelo malo, smo udeleženci preživeli skupaj in stkali prijateljstva, ki se bodo nekatera lahko nadgradila v bodoče mednarodno sodelovanje. Samo sporazumevanje je potekalo v ANG, nekaj pa tudi v »srbo-hrvaščini«, saj je bilo kar nekaj udeležencev iz Balkana. Seminarja se je udeležil Uroš Čadež.
Maj, 2022
Estimating the budget for the implementation of a proposal for a Partnership for Cooperation
V mesecu maju smo se prijavili na tematski kontaktni seminar (TCA) Estimating the budget for the implementation of a proposal for a Partnership for Cooperation – KA2: How to use the lump sum funding model, ki bo potekal od 2. do 4. novembra na Cipru.
Prijava na projekt je bila zavrnjena, zaradi prijave preko madžarskega portala. Prijaviti bi se morali preko slovenskega CMEPIUS portala.
Maj, 2022
GDPR in varstvo osebnih podatkov
V mesecu maju smo se udeležili spletnega seminarja GDPR in varstvo osebnih podatkov za pogodbenike.
Seznanili smo se s splošnimi načeli varstva osebnih podatkov, s pravicami posameznikov na katere se osebni podatki nanašajo, o navodilih v primerih kršitev varovanja podatkov in o pomembnosti nekaterih členov iz pravilnikov.
April, 2022
Guidance and the promotion of VET
V mesecu aprilu smo se uspešno prijavili na kontaktni seminar Guidance and the promotion of VET, ki bo potekal v Kopenhagnu na Danskem od 13. do 15. junija 2022.
Seminar je namenjen koordinatorjem začetnikom E+, ki se še vključujejo v mednarodno sodelovanje in pripravljajo prve mednarodne projekte. Vsebinsko je seminar namenjen iskanju mednarodnih partnerjev s področja poklicnega izobraževanja, predstavitvi Danskega izobraževalnega sistema ter predstavitvi delovanja poklicnih šolskih centrov na Danskem.
Program seminarja: Program-TCA-Study-visit-VET-2022
Po izvedenem seminarju bomo za vse zainteresirane strokovne delavce zavoda pripravili predstavitev vsebine seminarja.
April, 2022
Tolerance For Otherhood – TFO
Na podlagi udeležbe na seminarju eTwinning seminar Entrepreneurship and Financial Literacy: How to develop and strengthen students’ 21st century skills, ki je potekal od 17. 3. do 19. 3. 2022 v Pragi, Češka, smo pričeli z izvedbo prvega uradnega mednarodnega projekta našega zavoda z naslovom Tolerance For Otherhood – TFO. V projektu sodelujemo učitelji in dijaki sedmih srednjih poklicnih šol iz Poljske, Češke, Slovaške, Turčije in Slovenije. Sam projekt poteka interaktivno preko eTwininng platforme in s pomočjo IKT tehnologije. Konference in koordinacija vodij projekta potekajo preko Zoom konferenc. Projekt ni podprt s finančnimi sredstvi E+.
Glavni cilji projekta so, da sodelujoči dijaki stkejo poznanstva, spoznajo značilnosti drugih nacionalnosti, formulirajo pomen tolerance in spoznajo stereotipe, pod katerimi si predstavljamo državljane drugih nacionalnostih.
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|
Logotip izdelal Anže M. | Logotip izdelal Domen J. | Logotip izdelal Matic K. |
TFO Predstavitev Logatca – pripravil dijak Janez J.
TFO predstavitev ZVI Logatec – pripravil dijak Anže M.
April, 2022
Vse zainteresirane zaposlene vabim, da se prijavijo na kratko izobraževanje, na katerem vam bomo predstavili platformo eTwininng in možnost njene uporabe (predstavitev vsebine seminarja, katerega smo se udeležili v Pragi).
Seminar se bo izvedel v petek, 15. aprila 2022, s pričetkom ob 12.30 uri (oz. po vzgojiteljski konferenci) v računalniški učilnici naše šole.
Vsebina seminarja:
- Predstavitev dosedanjega dela na področju mednarodnega sodelovanja
- Splošno o Erasmus+
- eTwininng platforma
- Registracija računa na eTwininng platformi
- Predstavitev projekta Tolerance For Otherhood – TFO
- Vključitev v projekt in razdelitev nalog
- Cilji ZVIL na področju mednarodnega sodelovanja
Če bo število prijavljenih zaposlenih večje od 8, bomo seminar ponovili v naslednjem tednu (22. aprila 2022).
Vašo prijavo na seminar mi posredujete na moj mail. Rok za prijavo je 8. aprila 2022. V »zadevo« zapišite PRIJAVA NA SEMINAR.
Marec, 2022
Udeležili smo se seminarja eTwinning seminar Entrepreneurship and Financial Literacy: How to develop and strengthen students’ 21st century skills, ki je potekal od 17. 3. do 19. 3. 2022 v Pragi, Češka.
Seminar je bil strnjen v tri delovne dni, vsebina seminarja je bila spoznavanje s spletno platformo eTwininng, priprava in izvedba enostavnega projekta ter iskanje mednarodnih partnerjev.
Izobraževalni seminar je v popolnosti izpolnil naša pričakovanja, saj smo pridobili znanja, s katerimi lahko uspešno pričnemo s pripravo projektov ali se vključimo v že obstoječe. Pridobili smo kontakte sorodnih institucij iz drugih držav, s katerimi bomo v kratkem vzpostavili stike in preučili možnosti sodelovanja.
Uradno smo registrirali tudi prvi projekt z naslovom Tolerance For Otherhood – TFO, pri katerem sodelujejo učitelji sedmih srednjih poklicnih šol iz Poljske, Češke in Slovenije. Sam projekt bo potekal interaktivno in ni podprt s finančnimi sredstvi. Glavni cilji so, da sodelujoči dijaki stkejo poznanstva, spoznajo značilnosti drugih nacionalnosti, formulirajo pomen tolerance in spoznajo smešne stereotipe, pod katerimi si predstavljamo državljane drugih nacionalnostih. Aktivnosti se bodo izvajale s pomočjo platforme eTwininng in preko drugih učnih platform. seminarja se je udeležil Uroš Čadež.
Utrinek s seminarja – skupina, ki vodi projekt Tolerance For Otherhood – TFO
Več utrinkov s seminarja: https://eu.zonerama.com/CZeTwinning/Album/8247272
Marec, 2022
eTwinning seminar Entrepreneurship and Financial Literacy: How to develop and strengthen students’ 21st century skills
Naša prijava na eTwinning seminar Entrepreneurship and Financial Literacy: How to develop and strengthen students’ 21st century skills, ki bo potekal od 17. 3. do 19. 3. 2022 v Pragi, Češka. je bila odobrena.
Seminar je namenjen koordinatorjem začetnikom E+, ki se še vključujejo v mednarodno sodelovanje in pripravljajo prve mednarodne projekte. Vsebinsko seminar zajema osnove in vse možnosti uporabe portala eTwininng https://www.etwinning.net/sl/pub/index.htm.
Po izvedenem seminarju bomo za vse zainteresirane strokovne delavce zavoda opravili kratko izobraževanje uporabe portala eTwinining.
Januar, 2022
Vodenje projektov za projekte medkulturne izmenjave v Evropi
ZVI Logatec se je v letošnjem šolskem letu prvič samostojno vključil v mednarodno sodelovanje v okviru ERASMUS+ programa. V okviru ERASMUS+ se bomo udeležili izobraževanja Vodenje projektov za projekte medkulturne izmenjave v Evropi, ki bo potekal v oktobru 2022 na Kreti v Grčija. Seminarja se bosta udeležila članica skupine, ki je sodelovala pri pripravi razpisa in koordinator E+ in pripravljalec omenjenega razpisa. Vsebina izobraževanje je predvsem vodenje projektov in iskanje partnerjev.
Naj omenimo, da smo v tem obdobju stopili v stik tudi koordinatorji Erasmus+ na Finskem in Danskem. Poizkušamo namreč najti sorodne institucije, kot je naša, za vzpostavitev partnerstva.
November, 2021
ERASMUS+ za računovodje
V mesecu novembru smo se udeležili spletnega seminarja ERASMUS+ za računovodje. Predstavljeno nam je bilo:
- pravila financiranja E+,
- knjiženje,
- poročanje za premožensko bilanco,
- davki in
- izplačila.
December, 2021
Sestanek za pogodbenike KA122 za področje splošnega šolskega izobraževanja
V mesecu decembru smo se udeležili spletnega sestanka za pogodbenike KA122 za področje splošnega šolskega izobraževanja in splošnega izobraževanja za odrasle.
Predstavljena so nam bila pogodbena pravila in obveznosti programa Erasmus+ KA122.
Januar, 2020
Partnerstva za izmenjavo med šolami (KA229)
V mesecu januarju smo se udeležili seminarja Partnerstva za izmenjavo med šolami (KA229), kjer so bila udeležencem predstavljena:
- osnovna pravila akcije KA229 in primer dobre prakse,
- kriterij ocenjevanja projektov KA229,
- sofinanciranje projektov KA229 in prijavnica,
- postopek prijave KA229 in
- skupinsko svetovanje.